Mitt liv i ord!

Dags att få skriva av sig lite tror jag. Känner att jag behöver det just nu. Sist jag skrev var ju långt innan jul, då jag hade fått jobb hos en familj på haga. Det jobbet gick hur bra som helst! Jag och Tösen klickade direkt och vi har haft så kul tillsammans, :) Sen har det hänt så otroligt mycket under den här tiden. I början av Januari fick jag komma på en anställningsintervju på en förskola, och jag fick det! Blev sjukt jäkla chockad när dom ringde och sa att jag får jobbet! Så jag fick sluta hos familjen och nu har jag istället börjat jobba på Förskolan Mården. Jag har fortfarande kontakt med min fina tös, och kommer nog ha det läääänge! Vi tycker ju om varandra:)
________________________________________________________________________________________________
Jag har iallafall hunnit jobba på Förskolan i en vecka nu. Och jag trivs jättebra, även om jag redan innan förstod att jag skulle göra det. Barnen är jättefina och personalen likaså. Så nu kommer jag äntligen få en egen inkomst i minst 6månader, och HOPPAS efter sommaren också! :)
Men det kommer bli en tuff termin... Jobb på heltid, och sen så pluggar ju jag också, så det får bli på kvällstid och helger. Har bokat in två resor denna termin också. Dock bara små korta. Den 3-5 februari åker jag och Elin till Stockholm över helgen och bara slappar, shoppar och snackar skit:) Sen den 22 Mars åker vi på Tallin kryssning, kommer bli hur kul som helst!! Och sist denna teermin så är det flytt som gäller, men just nu är jag så less på soc och hur dom hanterar min situation. Dom har lovat mig en lägenhet på mariehem, men ändå så ger dom mig en lägenhet på V.Ersboda.... Men jag känner inte för att bråka så jag kommer titta på lägenheten, ta den och sedan göra det bästa av situationen. Eller?!?!
________________________________________________________________________________________________
Vad mer har hänt i mitt liv sen före jul? Inte är det så mycker mer. Känner mig lite nere just nu eftersom jag känner att jag knappt kommer att ha tid för vänner , familj eller mina fina små prinsessor!! Har knappt träffat Nova det senaste halvåret och nu kommer det bli ännu mindre, vilket gör ont och bara jag tänker på det vill jag gråta. Hon är flickan som gör mig stark!! Jag vet att mina vänner och min familj kommer stanna kvar, men självklart känns det tungt... Isabell hinner jag knappt träffa eftersom det är svårt att ta sig ut i skogen,då jag gärna är hemma på helgerna. Men ska låna hem henne någon helg när jag kommit igång med flytten:) och min sista lilla prinsessa, lilla tösen kommer jag kunna träffa ganska ofta, eftersom dom bara bor 5 minuter från jobbet, Så det känns ganska bra iaf!! Men nu svamlar jag en massa känner jag.
Allt jag egentligen ville skriva var att det kommer bli ett halvår fullt av förväntan, glädje, tårar, smärta, och ja. massa annat!
Välkommen till vuxenlivet!!!
________________________________________________________________________________________________
Nova, Isabell, Tösen, <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0