sluta röka - dag 1!

Japp , precis som ni läser på rubriken så ska jag sluta röka.. Idag har jag bara rökt en cigg och jag är sjukt stolt över mig själv, för jag brukar röka 10-15 cigg/dag.. Men det är sjukt tungt.. skolan gick åt helvete och jag mår inte alls bra.. Jag har huvudvärk och är allmänt deprimerad.. for hem tidigare för jag orkade verkligen inte stanna kvar. men tog hem lite uppg som jag får göra i helgen.. Men jag ska klara det här, för pengarna räcker inte till. och jag som håller på spara till gbg resan i sommar.. Så nu kan ja iaf lägga bort 300 varje månad i min lilla spargris :)

En sak som jag tycker är ganska konstigt, det är att vissa människor som man knappt känner kan se på mig hur jag mår, dom säger att det syns i ögonen, medans kompisar inte ser någonting. Det kanske är så att kompisar känner en så väl att det inte syns när man mår dåligt, eller att dom bara tror att man ska berätta när man mår dåligt... Jag är nog likadan själv.. Ibland ser man på människor att dom mår dåligt men inte på sina kompisar.. Ja, det är nog så.. Jag ska nog börja tänka på det, så kompisarna slipper komma och säga till om något är jobbigt..

Nu ska jag då lägga mig i sängen och sova någon timme, det behövs vill jag lova.. Och min mamma är väldigt snäll med mig nu när jag sluta röka.. Idag när jag kom hem så hade hon köpt en skål med godis och en massa vindruvor till mig <3 Så det ska jag göra ikväll. tröstäta med godis och frukt, och sen gå ut och gå en stund, för jag tänker inte gå upp 20 kg för att jag slutar röka :P

Jag finns på telefonen efter 18, för nu ska jag sova..
Jag bju på en bild också, PUSS


Kommentarer
Postat av: Elle

Jag blir som lite stolt över dig! <3

2010-02-19 @ 17:56:13
URL: http://elleeee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0