huvudvärken tar över!

Ja, det är precis så de känns just nu. Huvudvärken tar verkligen över mig. I 3 år har jag gått med ständig huvudvärk och ingen hittar vad som är fel.. Vissa dagar orkar man inte koncentrera sig och idag är en sån dag. Och huvudvärkstabletterna hjälper inte längre men ändå fortsätter jag att knapra dom som om det var godis. Men det är bara att härda. får nog gå till skolsyster och be henne skriva en remiss till vårdcentralen..igen.. Något måste de ju vara? De flesta tror att det är stress, och jag kan väl bara hålla med om det eftersom huvudvärken oftast bara kommer på veckorna. På loven har jag nästan aldrig huvudvärk. Om jag inte är bakis vill säga ;)

Nu idag så sitter vi och pratar om praktiken. Vi har ju fått en jävla massa uppg som vi ska göra så vi går igenom alla nu..tack och lov.. för vissa saker har jag ingen aning om hur man gör. typ Observation av ett barn? ska man gå runt med block och penna och skriva vad hon/han gör en hel dag? nää, så kan det ju inte vara ? men men, jag får hoppas att man är lite klokare efter den här dagen är slut.

Igår blev det en mysig dag , Nova kom till oss vid femtiden och stannade tills sju. Hon är helt klart den gladaste och finaste tjej som finns. Och hon tycker om faster, det märks, och det är kul. :D Jag är så stolt ! Man märker att hon är smart, och det har hon fått efter Elle, för i våran familj är IQn låg ;)

Nä, nu ska jag kolla facebook innan lunchen är slut. Sen blir det att gå med Elle till stan. hon skulle göra något ärende. sen hem och kaaanske plugga! om jag orkar. :) skulle vara bäst att göra de eftersom slutuppg i kommunikationen kommer ta lång tid och vi har bara 2 lektioner kvar. och skulle vara väldigt skönt att bli klar med den så jag slipper ha ännu mer arbete de två veckorna som jag är kvar i skolan.. men men , vi ser väl var orken är när jag kommer hem.. :)


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har också daglig huvudvärk, har haft det sen högstadiet.. och det är ju ett antal år. Trodde det berodde på att jag behövde glasögon, men nu när jag skaffat det så är huvudvärken fortfarande kvar. Mitt blodvärde och blodtryck är bra, så jag har ingen aning om vad det kan vara. Men ska gå till vårdcentralen och höra med dom om det kan vara så att ryggen eller nacken är knas och ligger och trycker på någon nerv, då kan man ju få gå till sjukgymnast och fixa till det :)

2010-04-21 @ 12:46:55
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Sara

Nja alltså, jag har osm inte kollat upp den på ett bra tag nu.. eftersom jag hela tiden varit säker på att det varit synen. Men nu har jag haft glasögon sen december, så huvudvärken borde ju ha gett med sig vid det här laget om det var den det berodde på. Men nästa vecka ska jag (om jag kommer ihåg) ringa till vc och prata med dom.

2010-04-21 @ 16:26:45
URL: http://dolphin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0